CUM SA PRIMESTI FEEDBACK-UL FARA EMOTII

In ultima vreme am intalnit destul de des aceasta tema si m-am gandit sa impartasesc cu tine opiniile mele.

Ce este feedback-ul? Parerea unui om fata de ce spune sau despre cum se comporta cealalta persoana.

Feedback-ul este cerut sau oferit voluntar. Scopul oferirii unui feedback este acela de a ajuta pe cel care-l primeste sa-si imbunatateasca atitudinea, modul de abordare a problemelor, etc.

Dar cum reactionam cand primim un feedback care nu ne face placere?

De cele mai multe ori nu reactionam prea bine, mai ales ca poate ceea ce ne spune cealalta persoana nu ne face placere.

Daca ne gandim la o situatie in care am primit un feedback negativ si facem o analiza o sa descoperim de fapt ce ne-a deranjat cel mai mult. Cel mai mult nu ne-au deranjat neaparat cuvintele, cat tonul vocii, inflexiunile vocii, limbajul trupului celui care ne-a dat feedback-ul, starea de agitatie si de nervozitate pe care o transmite cel ce ne vorbeste.

De fapt ce se intampla, intervin emotiile negative care ne fac sa reactionam la ceea ce auzim.

Si astfel in loc sa ascultam cuvintele, ascultam tonul, nervozitatea celuilalt si toate acestea ne fac sa reactionam negativ, ne fac sa ne simtim rau la primirea unui astfel de feedback.

Ce putem face?

Sa ne antrenam sa oferim feedback si sa primim feedback. Acestea fiind posibile cu ajutorul coaching-ului.

Iti propun sa faci un exercitiu: atunci cand te afli intr-o situatie care te incarca negativ, iar cel din fata ta este nervos, are tonul ridicat, da din maini, se agita, imagineazati-l intr-o situatie amuzanta, care sa te faca sa razi. Vei vedea ca starea ta va fi diferita si il vei influenta si pe celalalt, care va scadea tonul vocii, va deveni mai calm, devii detasat de situatie. De fapt feedback-ul nu se refera la persoana, ci la starea sau comportamentul unei persoane.

Daca vrei sa te antrenezi ca sa stapanesti situatile si nu sa te stapaneasca ele pe tine, sunt gata sa te sustin pe acest drum.

Astept cu nerabdare sa-mi povestesti cum a fost cand ai facut exercitiul de mai sus sau sa-mi povestesti despre o situatie in care ai dat sau ai primit un feedback.

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=ZGZYhicYTug

 

 

 

5 thoughts on “CUM SA PRIMESTI FEEDBACK-UL FARA EMOTII”

  1. nicoleta doina radu decembrie 9, 2012

    Cel mai rapid feed-back este acela pe care il vezi pe chipul celui/celor cu care interactionezi. Este un indiciu pretios pentru cei care stiu ce sa faca cu el. In opinia mea feed back-ul se cere, mai ales intr-o actiune de comunicare. Eu asa procedez, ca sa ma asigur ca mesajul pe care l-am transmis a ajuns la destinatar in forma pe care am intentionat-o. Daca nu se intampla asa, daca feed-back-ul primit e negativ atunci e clar ca ceva din mijlocul folosit, sau din limbajul meu non-verbal, para-verbal nu a fost adecvat. Reiau, refac comunicarea pana cand obtin feed-back-ul pozitiv. Important este ca in acest proces de solicitare si transmitere de feed-back sa fim obiectivi.
    Cei care se supara probabil ca ia lucrurile la modul personal si atunci e mai complicat. Vestea buna este ca daca prin comunicare se ajunge la neintelegeri tot prin comunicare acestea se pot dizolva. Comunicare plus rabdare plus asertivitate.

    • gabriela.chiriac decembrie 10, 2012

      Foarte bune observatiile tale si adevarate. Este foarte advevarat ca totul are importanta intr-o comunicare: voce, ton, ritm, expresia fetei, a corpului. Toata fiinta noastra transmite ceva atunci cand purtam o conversatie. Rabdarea din comunicare, de fapt inseamna sa ascultam cu toata fiinta noastra pe cel care ne vorbeste, ca sa prindem mesajul, altfel mesajul zboara pe langa noi.

  2. Interesant si „provocator” articolul. Ar mai fi multe de dezbatut pe tema feedbackului. Poate un titlu mai nimerit ar fi fost „CUM SA PRIMESTI FEEDBACK-UL negativ FARA EMOTII”, de vreme ce s-a facut referire doar la acesta. (PS: am oferit un feedback constructiv, zic eu)

    • gabriela.chiriac ianuarie 27, 2013

      Multumesc pentru comentariu. Este adevarat ca este o tema „provocatoare” si poate avea orice titlu, iar feed-back-ul este constructiv. Ideea este sa ne controlam primul impuls si sa nu reactionam imediat, sa nu ne umplem de emotii negative. Orice feed-back sau opinie este bine venita si ne ajuta sa ne corectam. Emotiile negative nu ne ajuta, dimpotriva ne fac rau si nu ne lasa sa gandim. Sa nu uitam ca suntem diferiti si avem perceptii diferite despre aceleasi lucruri. Astept in continuare pareri pe orice tema.

  3. I’m not that much of a internet reader to be honest
    but your sites really nice, keep it up! I’ll go
    ahead and bookmark your website to come back later on.
    All the best

Add a Comment

Your email address will not be published.